nuffnang adds

DAFTAR VIP DENGAN SMS

Daftar Ahli Tone Plus Cara SMS

Untuk pengetahuan, apabila anda membeli dan menerima Sim Kad melalui laman web ini, anda belum lagi
didaftarkan sebagai ahli Tone Plus. Anda boleh mengaktifkan Sim Kad dan mendaftar sebagai ahli dengan 2 cara
di bawah.

1. Cara Manual seperti Langkah 3 dan Langkah 4 dalam menu "Langkah Anda Step By Step". 

2. Cara SMS seperti yang diterangkan di bawah ini.

Cara SMS ini pula adalah sebagai option & alternatif  yang bertujuan untuk mempercepatkan dan
memudahkan keahlian mereka yang tidak cekap atau jarang mempromosi secara online di internet.

Dengan cara SMS ini, anda hanya perlu beli SimKad di menu PEMBELIAN dan setelah menerima SimKad ditangan
anda boleh melakukan format di bawah. Apabila telah berjaya didaftarkan oleh pihak ADMIN, anda akan menerima
SMS pemberitahuan pengesahan.
 

FORMAT SMS UNTUK AKTIFKAN SIMKAD DAN PENDAFTARAN
KEAHLIAN TONE PLUS


Jika Sim Kad anda telah diaktifkan dan anda telah didaftarkan keahlian dalam program Tone Plus secara manual
oleh sesiapa pun, sila jangan gunakan cara SMS ini lagi. Ia akan menyebabkan SMS anda tidak akan diproses.
Sila semak dengan penaja anda jika mereka telah mengaktifkan sim kad dan mendaftarkan anda secara manual.

Sererusnya, Sim Kad Tone Plus anda perlu ada di tangan. Jangan gunakan sim kad baru kerana ia belum di
aktifkan lagi. Sila gunakan handphone lain untuk melakukan proses di bawah ini. Sila SMS mengikut salah satu
format pilihan anda seperti di bawah ke nombor 010-800 8387

 

Format 1 : Format penuh cara SMS untuk mengaktifkan sim kad,
mendaftar keahlian,mengekalkan nombor lama dan merekodkan
akaun bank adalah seperti berikut:(Format penuh ini amat disyorkan)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila taip TPD jarak taip NAMA PENUH jarak taip NO SIM KAD 8 TERAKIHIR jarak taip NO. IC atau NO PASSPORT
jarak taip ALAMAT jarak taip POSKOD jarak taip 4 ANGKA AKHIR NO PILIHAN 1 jarak taip 4 ANGKA AKHIR
NO PILIHAN 2 jarak taip 4 ANGKA AKHIR PILIHAN 3 jarak taip LINE LAMA jarak NO LAMA jarak taip BANK ANDA
jarak taip NO AKAUN BANK jarak taip IDP jarak taip TPA ID PENAJA

Atau ringkasnya seperti berikut:

TPD <NamaPenuh> <NoSimKad8Terakhir> <NoIC/Passport> <Alamat> <Poskod> <NoPilihan1> <NoPilihan2>
<NoPilihan3> <LineLama> <NoLama> <Bank> <NoAkaun> IDP <TPAIDPenaja>

Contoh SMS: TPD Ali Bin Mamat 85000148 651921085518 No 2, Jalan Pahang, Kg Limau 56000 5518 1234
7402 maxis 0122655383 CIMB 125823681938 IDP TPA000006

 

Format 2 : Untuk aktifkan sim kad, mendaftar keahlian dan merekod
akaun bank sahaja, maka tinggalkan arahan pengekalan nombor lama.
Format SMS adalah seperti berikut:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TPD <NamaPenuh> <NoSimKad8Terakhir> <NoIC/Passport> <Alamat> <Poskod> <NoPilihan1> <NoPilihan2>
<NoPilihan3> <Bank> <NoAkaun> IDP <TPAIDPenaja>

Contoh SMS: TPD Ali Bin Mamat 85000148 651921085518 No 2, Jalan Pahang, Kg Limau 56000 5518 1234
7402 CIMB 125823681938 IDP TPA000006

 

Format 3 : Untuk aktifkan sim kad, mendaftar keahlian dan mengekalkan
nombor lama sahaja, maka tinggalkan arahan rekod bank. Format SMS
adalah seperti berikut:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TPD <NamaPenuh> <NoSimKad8Terakhir> <NoIC/Passport> <Alamat> <Poskod> <NoPilihan1> <NoPilihan2>
<NoPilihan3> <LineLama> <NoLama> IDP <TPAIDPenaja>

Contoh SMS: TPD Ali Bin Mamat 85000148 651921085518 No 2, Jalan Pahang, Kg Limau 56000 5518 1234
7402 maxis 0122655383 IDP TPA000006

 

Format 4 : Untuk mengaktifkan sim kad dan mendaftar keahlian sahaja,
maka tinggalkan arahan pengekalan nombor lama dan rekod bank.
Format SMS adalah seperti berikut:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TPD <NamaPenuh> <NoSimKad8Terakhir> <NoIC/Passport> <Alamat> <Poskod> <NoPilihan1> <NoPilihan2>
<NoPilihan3> IDP <TPAIDPenaja>

Contoh SMS: TPD Ali Bin Mamat 85000148 651921085518 No 2, Jalan Pahang, Kg Limau 56000 5518 1234
7402 IDP TPA000006


** Untuk pendaftaran keahlian dan pengaktifan, sila pilih salah satu dari Format 1 hingga 4 diatas dan SMS perlu
dihantar ke nombor 010-800 8387
 

Format 5 : Setelah anda mengaktifkan sim kad dan mendaftar keahlian
dengan cara 2 atau 4 diatas, anda ingin mengekalkan nombor lama pula,
maka format SMS adalah seperti berikut.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TPL <NamaPenuh> <NoSimKad8Terakhir> <NoIC/Passport> <Alamat> <Poskod> <LineLama> <NoLama>

Contoh SMS: TPL Ali Bin Mamat 85000148 651921085518 No 2, Jalan Pahang, Kg Limau 56000 Maxis 012778778


 

                  PENERANGAN ANDA SEBAGAI PENGGUNA BARU

a) TPD: Kod arahan Aktif/Daftar serentak.

b) Nama Penuh: Nama penuh anda sebagai pengguna baru sim kad.

c) No SimKad 8 Terakhir: Dibelakang setiap Sim Kad terdapat No S/N (16 Digit). Sila ambil 8 nombor yang terakhir. Jangan silap memberikan nombor ini. Selalunya 8 nombor terakhir itu bermula 85XXXXXX. Jika anda tersilap, anda perlu menggantikannya dengan satu sim kad baru bernilai RM80. JANGAN SILAP NOMBOR INI, JANGAN SILAP NOMBOR INI. Sebab itu, Sim Kad perlu ada ditangan!

d) NoIC/Pasport: Masukkan No IC atau passport anda.

e) Alamat: Taipkan alamat sehingga poskod sahaja, tidak perlu Bandar dan Negeri.

f) No Pilihan 1-3: Sila berikan 3 nombor pilihan talian Tone Plus baru anda. Nombor pilihan yang dibenarkan adalah hanya 4 digit terakhir sahaja. Jadi, sila berikan 3 contoh nombor 4 digit pilihan anda. Nombor pilihan ini tetap perlu diberikan walau pun anda ingin mengekalkan nombor lama kerana sim kad Tone Excel perlu diaktifkan terlebih dahulu.

g) Line Lama: Jika anda ingin mengekalkan nombor lama, sila sertakan Line talian lama yang anda sedang gunakan, contohnya CELCOM, DIGI, MAXIS, XOX, REDTONE, YTLComms dan MTrade.

h) NoLama: Taipkan nombor lama yang ingin anda kekalkan.

i) Bank: Nama Bank dimana akaun anda berada untuk menerima komisen bulanan. Contohnya MBB, CIMB, PBB, BankRakyat dan sebagainya.

j) No Akaun: Nombor akaun anda di bank tersebut di (i).

k) IDP: adalah nombor ahli atau ID Penaja anda. Pastikan anda taip IDP dahulu dan selepas itu masukkan ID penaja anda. ID Penaja selalu bermula dengan TPA dan 6 Digit. Contohnya TPA000006. PENTING: Jangan sesekali tersilap memasukkan ID Penaja ini, kerana jika tersilap maka ia akan masuk di bawah penajaan orang lain. Kesilapan menaip nombor ID Penaja tidak boleh diubah lagi.  INGAT!..... JANGAN SILAP ID PENAJA ANDA!!!

Ingat ID Penaja Anda: IDP TPA013238 adalah nombor keahlian kepunyaan ROSIDAH BINTI OTHMAN. Jika penaja anda adalah orang lain, sila masukkan ID dia yang betul.

 

* PERINGATAN *

 
1.0 Pendaftaran Cara Manual: Jika Sim Kad anda telah diaktifkan dan anda telah didaftarkan keahlian secara manual oleh sesiapa pun, sila jangan gunakan cara sms ini lagi. Ia akan menyebabkan sms anda tidak akan diproses.

2.0 Kejayaan Pendaftaran: Selepas anda SMS ke nombor  010-800 8387, sila tunggu lebih kurang 1~2 jam sehingga anda menerima SMS kejayaan pendaftaran. Setelah itu, anda boleh menggunakan Sim Kad Tone Plus tersebut.

3.0 Gunakan Sim Kad: Sila gunakan sim kad Tone Plus secepat mungkin dengan membuat 1 panggilan atau 1 sms untuk mengaktifkan Sim Kad tersebut dan memastikan nombornya serta taliannya tiada sebarang masalah. Jika anda tidak menggunakan Sim Kad tersebut dalam masa 14 hari, ia akan terbatal (expired) dengan sendirinya.

4.0 Akaun Keahlian Rasmi Tone Plus: Selepas pendaftaran berjaya, anda akan mempunyai akaun ahli di laman web rasmi syarikat Tone Plus di www.toneplus.my . Di situ, anda boleh melihat maklumat anda, maklumat downline, jumlah komisen dan macam-macam lagi.

Untuk masuk ke pejabat akaun keahlian anda, sila ‘member log in’ di di www.toneplus.my

Username : No IC anda atau Passport (Jika ia akaun kedua, ketiga anda, maka huruf A, B, C dibelakang no IC dan passport yang akan membezakannya. Setiap akaun anda yang berlainan mempunyai nombor keahlian yang berbeza.)

Password : 1234 (ini adalah password sementara, anda boleh mengubahnya kemudian)

*** Maklumat Bank : Terlalu ramai yang menyertai program ini terlupa untuk memasukkan maklumat bank ke dalam akaun keahlian Tone Plus. Ini menyebabkan mereka tidak menerima komisyen/bonus. Sila pastikan  maklumat bank anda di dalam akaun keahlian rasmi anda adalah betul atau kemasikinikan sendiri dengan klik di “Edit Bank Info”.

5.0 Borang Keahlian : Borang keahlian tidak perlu dihantar. Pihak ADMIN akan membantu mengisikan borang dan menghantarnya ke Ibu Pejabat Tone Plus. Segala maklumat adalah berdasarkan maklumat SMS yang diterima.

6.0 Pengekalan Nombor Lama (Port In) : Proses ‘Port In’ ini berlaku antara 24 ~ 48 jam. Jika selepas 48 jam, pengekalan nombor lama tidak berlaku, bermakna permohonan anda telah ditolak oleh pihak pembekal rangkaian talian anda yang lama. Banyak sebab keadaan ini berlaku, sebab paling biasa adalah nombor lama anda bukan didaftarkan dengan no IC/passport yang sama.

Beberapa perkara yang perlu diketahui tentang pengekalan nombor lama adalah:

    6.1 Pastikan kredit telah habis dahulu di nombor yang ingin dikekalkan. Tinggalkan lebih kurang RM1.00. Ini kerana setelah proses pengekalan selesai, semua kredit di nombor lama yang ingin dikekalkan akan hilang!.

    6.2 Sekiranya menggunakan talian CELCOM dan aktif menggunakan online banking seperti Maybank2U, CIMB Clicks dll, adalah dicadangkan jangan buat proses pengekalan nombor ini kerana setakat ini nombor Port In CELCOM masih belum menerima nombor TAC.

    6.3 Bagi nombor Port In lain, sekiranya anda tidak menerima nombor TAC dari ebanking seperti Maybank2U, CIMB Clicks dll, adalah dicadangkan melakukan perkara seperti berikut – Pergi ke mesin ATM berdekatan, tukarkan no phone penerima TAC tadi kepada nombor lain, kemudian keluarkan ATM kad anda dan masukkan semula ATM kad tersebut dan tukarkan sekali lagi no phone TAC kepada nombor asal. Ia seperti aktiviti reset sahaja. Teknik ini boleh digunakan untuk semua talian kecuali CELCOM sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan